Нелот (ориг. Neloth) — персонаж в нескольких играх серии The Elder Scrolls.
Что? Мне готовить себе чай? Да я мастер-волшебник Дома Телванни. И чай мне готовят другие
— Нелот
Биография
Нелот — известный долгожитель, один из лордов дома Телванни. Родился, вероятно, в семье одного из членов дома, хотя точных сведений о его родителях нет. Был очень одарённым и амбициозным магом, благодаря чему впоследствии поднялся до вершины иерархии дома, став лордом-магом Совета Телванни.
Характер достаточно скверный, и ещё больше ухудшился с возрастом. Несмотря на это, Нелот очень хозяйственный мер. Об этом можно судить по его городу — Садрит-Мора, который стал столицей дома на Вварденфелле. Заядлый коллекционер. В том числе и дочерей советников дома Редоран, деля сие увлечение с «коллегой по цеху» — Дивайтом Фиром.
В The Elder Scrolls III: Morrowind
На момент событий The Elder Scrolls III: Morrowind, Нелот вместе со своим Голосом, Арарой Увулас, проживает в башне Тель Нага, что в Садрит Мора. Болен болезнью суставов, что не улучшает и без того скверный характер. Поскольку он коллекционирует редкие вещи, их часто крадут. В частности, Нелот являлся владельцем печально известной Бритвы Мерунеса, которую у него, согласно книге «Постижение акробатики», благополучно «позаимствовали» по заказу его старого соперника архимагистра Готрена. Вражда между двумя членами дома Телванни с тех пор не утихла и потому одним из квестов, что выдаёт Нелот, является «изъятие» зачарованной мантии у одной из помощниц Готрена.
В The Elder Scrolls V: Dragonborn
Незадолго до Красного Года Нелот посетил Солстхейм и заложил основание будущей новой башни. В покрытой пеплом южной части острова он вырастил новый дом для себя и своих слуг — Тель-Митрин. Приехав на Солстхейм после катастрофы, Нелот начал проводить свои исследования. Причём зачастую подопытными в экспериментах выступали его же собственные ученики. Это подтверждается как словами его нынешнего ученика Талваса Фатриона, так и тем, что произошло с его предыдущей ученицей Илдари Саротрил.
Как выясняется, старого мага привлекли на Солстхейме порождения пепла, которые неожиданно появились там после Красного Года. В любом случае, после завершения своего исследования он планирует вернуться обратно на Вварденфелл. У него также осталось пристрастие к коллекционированию, однако теперь он интересуется Чёрными книгами Хермеуса Моры и посохами, созданными первым теневым магом, Азрой Властитель Ночи.
Квесты
Квесты Morrowind
Главный сюжет
- «Наставник Дома Телванни» — Нереварину нужно добиться наречения военным лидером этого Великого дома.
Дом Телванни
- «Гордость Драка» — необходимо забрать зачарованную мантию у недостойной;
- «Кольцо Справедливости» — помочь Быстрому Эдди обчистить сокровищницу господина Нелота.
Гильдия магов
- «Убить советников Дома Телванни» — убить Нелота по безумному распоряжению архимага Требониуса.
Квесты Dragonborn
Побочные квесты
- «Вскрытие покажет» — изучить для Нелота Изгоя-вересковое сердце;
- «Исследование Телванни» — исследовать пепел порождений пепла для Нелота;
- «Посохи Азры» — найти посохи Азры для Нелота;
- «Проблема с управителем» — отыскать для Нелота нового управителя;
- «Сердечные камни» — найти месторождения сердечного камня для Нелота;
- «Старые друзья» — помочь Нелоту распознать и одолеть противника;
- «Утерянные знания» — найти Чёрную книгу для Нелота;
- «Ветер и песок» — найти для Нелота книгу «Ветер и песок»;
- «Подопытный» — помочь Нелоту с экспериментом.
Цитаты
О Морровинде
- «Есть большой остров Вварденфелл и еще прибережные земли на материке. Дом Телванни имеет собственность на Вварденфелле. Я сам никогда не бывал на материке. Когда город Вивек был разрушен, нам понадобились десятилетия, чтобы прийти в себя. И сегодня мы всё ещё лишь тень своего славного прошлого, но в один прекрасный день мы воскреснем в блеске былой славы.»
- «Над островом возвышается Красная гора. То и дело здесь падают пепел и обломки от извержения.»
- «Лишь невежды думают, что там нет ничего, кроме пепла и лавы. Есть и зелёные равнины, и болота, и изумрудные холмы.»
- «Это родина данмеров. Низшие расы называют нас тёмными эльфами. Мы построили прекрасные города, вроде Вивека и Альд’руна. Большинство из них погибло — во время извержения Красной горы или во время аргонианского вторжения.»
- «Это единственное место, где можно найти силт-страйдеров. Но мне удалось переселить сюда несколько штук, когда я приехал.»
- «Тебе слишком мало лет, чтобы помнить Нереварина. Он победил Дагота Ура и спас нас всех от мора.»
Диалоги
- Довакин:«Можешь обучить меня зачарованию?»
- Нелот: «Не смеши меня. Конечно, могу. Вопрос в том, надо ли. Но, думаю, если мы хотим сделать всё, как следует, придётся».
- Если уровень владения Довакина зачарованием 90 и выше: «Мог бы, но не стану. Какой смысл в том, чтобы дать тебе меня превзойти».
—
- Довакин: «Что у тебя есть на продажу?»
- Нелот: «Гм-м. Найдётся несколько посохов, если тебя такие вещи вообшще интересуют».
- «Думаю, я сумею откопать для тебя парочку посохов».
- «В основном посохи. Это моя специальность».
—
- Довакин: «Что такое эти Чёрные книги? Откуда они вообще взялись?»
- Нелот: «Хермеус Мора всегда пытался заманить смертных к себе на службу запретными знаниями. Откуда на самом деле взялись Чёрные книги… никто не знает. Некоторые из них были написаны в далёком прошлом, другие, судя по всему. из будущего. Ясно, что если ты даэдрический принц судьбы, время для тебя довольно гибкая штука».
—
- Довакин: «Как справляется Дровас?»
- Нелот: «Чай из собачьего корня он готовит отвратительно. Но хозяйство, похоже, держит в порядке. А-а. Ты на комплимент напрашиваешься? На благодарность? Не трать время зря. Такие вещи — удел слабых и глупых».
—
- Довакин: «Что значит быть членом вашего Дома?»
- Нелот: «Сейчас немногое. Но через несколько десятилетий, когда я вернусь на Вварденфелл, в Морровинде тебя будут причислять к аристократии. А пока что мы здесь будем держать для тебя кровать и сундук».
—
- Довакин: «Кто такой Азра Властитель Ночи?»
- Нелот: «Он был первым теневым магом. Его вклад в развитие магии огромен. Мне известен тот факт, что он был пионером в науке зачарования посохов. Всякий его посох, который мне удавалось найти, позволял продвинуться в изучении. Конечно, на сегодняшний день его методы устарели, но он всё равно гений».
Примечания
- В дополнении Dragonborn Нелота озвучивает американский актёр Дуайт Шульц, а в русском дубляже — советский и российский актёр, режиссёр и сценарист Леонид Белозорович.
Содержание
- Поиски
- Где найти врага
- Вершинная башня
- Награда
- Особенности
- Видео прохождение
“Старые друзья” в Скайриме — это второстепенный квест, дающийся Нелотом в дополнении “Dragonborn”. Перед этим в задании “Вскрытие покажет” довакин узнает, что Тель-Митрин подвергся нападению неизвестных. Порождение пепла убило управляющего Нелота, а часть его магической башни засохло. Разобраться со всеми этими безобразиями предстоит главному герою.
Становится доступно только после выполнения трех предшествующих квестов.
Поиски
Дабы найти злоумышленников было проще, квестодатель вручает довакину волшебное кольцо, которое должно указать на врага. Остается пробежаться по округе и узнать, куда оно приведет.
Цитата:
— Как работает кольцо?
— Просто надень его. Он осветит Источник, когда ты приблизишься. Я зачаровал кольцо кусочком пепла от последней атаки. Оно может следовать по магической связи обратно к своему призывателю. Связь слабая, так что придется находиться в пределах 3 метров.
Чтобы продвинуться по квесту “Старые друзья” в Скайриме, наденьте кольцо и двигайтесь на северо-восток от Тель-Митрина к побережью. Там вы найдете небольшое кладбище, окруженное ядовитыми колокольчиками, рядом будет стоять одинокая сосна.
При приближении один из гробов начнет светиться ярким сине-белым светом. Заберите оттуда сердечный камень, а затем вернитесь сообщить о своих результатах.
Нелот скажет, что за нападениями стоит его бывшая ученица Илдари Саротрил.
Где найти врага
Кастонув некое заклинание Нелот говорит, что искать бывшую ученицу нужно в Вершинной башне. Так как разговорами тут уже не поможешь, придется ее убить.
Цитата из разговора Нелота и довакина:
— Иди и вырви этот трижды проклятый камень сердца из ее груди. У меня нет времени мотаться по всему Солстхейму.
— Значит, за нее назначена награда?
— Почему все время речь идет о деньгах? Да, да. Я найду здесь что-нибудь, чтобы заплатить тебе.
— Ты сам не пойдешь туда?
— Башня будет наполнена монстрами и ловушками. Для меня гораздо безопаснее рисковать твоей жизнью. Не беспокойся. Если ты умрешь, я найду другой способ позаботиться об Илдари. Обязательно расскажешь мне потом какую-нибудь забавную историю, о том как она умерла.
Вершинная башня
После связи Нелота «с космосом», Драконорожденному нужно отправиться в форт Вершинная башня, чтобы расправится с агрессивной бывшей ученицей данмера.
Путь к двери ведет через неприметную расщелину на северной стороне Кургана. Войдя внутрь спуститесь по лестнице. Если Драконорожденный увлекается добычей драгоценных камней, то при спуске на юго-западе можно отыскать множество жил, включая рубиновые, изумрудные и сапфировые. По этой причине не забудьте прихватить с собой кирку для этих дел.
Ниже, в тюремных камерах, главный герой обнаружит тюрьму, с редгардкой Нийей, сидящей взаперти. Если ее отпустить, она расскажет, что она и другие шахтеры сжалились над Илдари, думая, что она тяжело ранена и помогли, а она напала на них ночью и засадила в тюрьму.
Пройдя дальше вы найдете большую пещеру, в которой Илдари скрывается от чужих глаз в компании пепельных стражей и порождений пепла.
Ее можно убить используя скрытность и стрельбу из лука в самом начале, либо загнать в угол в последней камере пещеры.
Битва заканчивается тем, что Драконорожденный вырывает Камень сердца, который поддерживал ее жизнь. Чтобы завершить квест “Старые друзья” в Skyrim остается вернуться в Тель-Митрин.
Награда
Нелот поприветствует довакина следующими словами:
«Ты жив. Ну-ну. Ты оказался более ценным союзником, чем я ожидал. У меня есть посох для тебя, но я также хотел бы сделать тебя членом моей семьи. Член дома Телванни. Не надо меня благодарить. Я знаю, что ты переполнен благодарностью.»
Если спросить, в чем плюсы быть частью Дома, веселый волшебник ответит:
«Пока их не очень много, но через несколько десятилетий, когда я вернусь в Вварденфелл, тебя будут считать знатью Морровинда. А пока мы выделим для тебя кровать и сундук.»
Самое интересное, что несмотря на эти обещания, ни кровати, ни сундука вам не дадут. Разрабы прокомментировали эту нестыковку так: «Нелот весьма эксцентричен и, возможно, безумен, поэтому не стоит верить всему, что он говорит на слово”.
Особенности
- Если во время задания «Проблема с управителем», добыть ключ мертвого управляющего, вы получите доступ к его комнате и таким образом обзаведетесь кроватью, которой можно свободно пользоваться. Однако сундуки в комнате использовать для хранения все равно нельзя, так как вещи в них пропадут через 10 дней.
- Вершинная башня всегда охраняется парой отродий пепла, но попасть внутрь можно будет только когда квест “Старые друзья” активен.
- Уникальный камень сердца в гробу Илдари не появляется до тех пор, пока квест не взят. Посох в ее гробу, однако, может быть найден в любое время.
- Многие заклинания, такие как огненный шар и молния, могут выбить этот камень из гроба. Кольцо слежения Нелота указывает только на гроб Илдари, а не на местонахождение Камня, хотя именно он считается источником атак. Если камушек случайно выбить из гроба чарами, его нужно будет найти “по старинке”, уже без магической помощи.
Видео прохождение
Сторн направит вас к магу Нелоту, который знает многое о Черных Книгах. Найти мага можно в поселении Тель-Митрин, который находится на юго-западе Солтсхейма. В одном из странных домов, имеющих форму огромных грибов, и живет Нелот, который расскажет очень много интересного и предложит вместе отправиться на поиски еще одной черной книги в двемерские руины Нчардак.
Эти руины находятся на северо-востоке от Тель-Митрина. Направляйте туда. Возле входа на вас нападет несколько бандитов. Нелот откроет вход в руины. Заходите внутрь. Капсула с черной книгой недоступна. Чтобы открыть доступ к ней, нужно активировать определенные механизмы. Нелот откроет лифт, который ведет на нижние этажи руин.
В большом зале вы увидите четыре постамента, которые нужно активировать с помощью управляющих кубов. У вас имеется пока только один такой куб, который Нелот даст вас. Идем налево от двух верхних пьедесталов, дверь в мастерскую открывается также с помощью куба. Первый куб находится недалеко слева. После того, как вы заберете куб, в нижнем коридоре пропадет огонь, и проход будет свободен.
Центральный зал заполнен водой, уровень которой необходимо понизить. Пройдите по каменному мосту и положите один из кубов на пьедестал. С помощью второго куба активируйте лестницу и поднимите мостик у правого прохода. Направляйтесь туда за третьим кубом. Возвращайтесь в главный зал и заберите первый куб. Вода в зале достаточно высока, плывите в левый проход и поднимайтесь наверх. Дорогу вам преградят двемерские механизмы. Четвертый куб находится внизу справа. Забирайте и возвращайтесь, активировав с помощью куба мостик, в большой зал. Ставьте два куба на верхние пьедесталы и направляйтесь за Нелотом в правый Акведук, где находится пятый управляющий куб.
В Акведуке вначале нужно опустить все мосты, чтобы на другой конец. Здесь находятся три пьедестала. Активировать их нужно в порядке очередности 1-2-3-2. После того, как опустятся мосты, поднимайтесь наверх и опустите уровень воды, установив куб на пьедестал. Нелот останется на месте, чтобы забрать куб. А вы идите вниз и используйте последний куб, чтобы открыть дверь. В комнате есть ловушка с режущими лезвиями, за которой находится пьедестал, используйте куб для открытия решетки. Забирайте пятый куб, это отключит ловушки, но откроет подачу воды. Плывете назад в большой зал.
В главном зале снимите первый куб с верхнего пьедестала и расставьте четыре куба на нижних постаментах. В результате, опустится центральный мостик и пробудится центурион-мастер. Расправьтесь с ним и возвращайтесь в читальный зал. Кнопка, поднимающая капсулу с книгой, активна. Нажимайте на нее. Капсула с книгой поднимется, и вы сможете прочитать Черную Книгу.
- For other uses, see Neloth.
Neloth is a master Telvanni wizard-lord and Enchanting trainer. He is said to be one of the oldest and most respected members of House Telvanni and a leading expert on heart stones.[1]
He lives in the main tower of Tel Mithryn with his apprentice, Talvas Fathryon. He also employs various workers within the settlement, including a steward, cook, and mycologist. He wears a set of Telvanni robes and shoes and carries a leveled dagger.
Background
Tel Mithryn.
- «I am likely the greatest wizard you will ever meet. Who else do you think could create a staff enchanter?»
- ―Neloth[src]
During the late Third Era, Neloth lived in Tel Naga, a Telvanni tower located in Sadrith Mora, Vvardenfell.
During this time he served as a clan leader in House Telvanni. Several of his fellow Telvanni councilors were assassinated if the Nerevarine joined the Mages Guild during the events of The Elder Scrolls III: Morrowind.[2] Neloth managed to survive and went on to become the most powerful wizard of House Telvanni. Some even consider him to be the most powerful wizard in all of Morrowind.[1]
At some point before the eruption of Red Mountain in 4E 05, Neloth left the island and moved to Solstheim, where he grew his citadel, Tel Mithryn, and the surrounding buildings with cuttings he brought from Morrowind.[3] He also transplanted a few silt striders when he arrived.[4]
It was around this time he began studying the ash and molten rocks that landed on the shores of Solstheim from Red Mountain. He named them heart stones and learned that they had the capacity to raise Ash Spawn from pieces of bone buried in the nearby ash. Neloth deduced that because they lay next to the Heart of Lorkhan for millennia, some vestige of its power must have seeped into them. It led him to believe they held secrets that have the potential to unlock great power.[4]
Using his knowledge of heart stones, he created a staff enchanter, an exceptional feat beyond the skill of many wizards and mages. Powered by a large heart stone, it was capable of enchanting staves from all schools of magic, providing a heart stone was used in the imbuing process.[4]
In addition to his arcane research, Neloth also pursued an interest in acquiring Daedric Artifacts, particularly those attributed to Hermaeus Mora. He spent many years searching for the Oghma Infinium without success; however, he managed to recover a Black Book, one of the many tomes of esoteric knowledge scattered throughout the world. Using the book, he located another in the ruins of Nchardak, a Dwemer Ruin on the east coast of Solstheim. After exploring a small part of the ruins, he discovered the book was sealed within a protective case that he was unable to open. He elected to seal the ruins shut to keep out any meddlers until he could find a way to unlock the case.[5]
Decades later he took on the services of a mycologist named Elynea Mothren, who became responsible for nurturing his tower, and later an apprentice named Ildari Sarothril. Ildari was headstrong with a keen interest in magic; however, her lust for power caused her to continually push Neloth to teach her more.[3][6]
Continuing his research into heart stones, Neloth began performing necropsies on spriggans, which led him to believe that a heart stone could be implanted in a person’s chest, granting them great power. He considered replacing his own heart with a heart stone; however, Ildari was coaxed into becoming his test subject with promises of power and glory.[7] Neloth maintains the idea that Ildari volunteered to let him operate on her first.[6][8] However, it is suggested that she actually had no choice in the matter.[9] In 4E 181, Neloth performed the surgery that resulted in Ildari’s heart being replaced with a heart stone. The experiment failed and Ildari died as a result. Neloth, mildly annoyed by the setback, had her buried in the cemetery behind Tel Mithryn.[3] It was after this he took on Talvas Fathryon as his new apprentice, as he continued his research.[1]
Personality
«I wonder if a dragon could be captured alive? It would make a fascinating test subject.»
Neloth is an eccentric, self-absorbed, tyrannical taskmaster with little to no regard for the safety of others, including his apprentices or employees. He cares little for sentimentality or manners, not because he deliberately sets out to be malicious, but rather because he sees little value in it; a fact that makes many of his workers disgruntled.
He views gratitude as a tool for the weak and foolish, but is not above rewarding those who perform their duties admirably. In fact, the only thing that seems to garner his attention is when efforts made are not wasted; believing that if a person fails, it is because they simply did not try hard enough.
He almost never accepts responsibility for his own flaws and does not accept the limits of others. He will often blame them for anything that goes wrong, yet is a profound genius at the art of enchanting and many other magical fields. He also has a special skill with enchantment in general; being a staff enchanter himself. He is also a collector of magical staffs, especially those crafted by Azra Nightwielder and has a strong affinity for canis root tea.
Though many view him with disdain, none can deny his mastery over the arcane was a trait that he had earned; entitling him to his arrogance.
Despite his ability, Neloth hints very briefly at a possible insecurity of being bested in a test of ability. If asked for training in Enchanting with a skill of 90 or above, he will say that he will not teach the player further, saying: «It wouldn’t do to have you become better than me after all.»
Schedule
«The ash from Red Mountain holds secrets. Secrets I mean to uncover.»
Neloth is initially found at the Earth Stone, observing the entranced townsfolk of Raven Rock. He will remain here until he is spoken to or once the quest «Dragonborn» has been completed. He then moves to his home in Tel Mithryn where his daily schedule focuses mainly around his work. He often paces back and forth around his laboratory, sits down to read or engages in a brief conversation with his apprentice, Talvas Fathryon. He also casts the Candlelight or Fast Healing spell on himself from time to time.
Despite there being several beds in Tel Mithryn, Neloth never seems to sleep. A trait best summarized by Talvas when he remarks: «I don’t know how he does it, but he never rests for even a moment.»; although on other occasions he reveals that Neloth apparently sleeps with his eyes open.[1]
The only time he breaks this schedule is when he travels with the Dragonborn to Nchardak during the quest «The Path of Knowledge.»
Interactions
Dragonborn
«May I ask what it is you’re doing here?»
If approached at the Earth Stone, he will ask why the Dragonborn is here. If asked about Miraak, he mentions that Miraak has been dead for thousands of years. He then suggests the Temple of Miraak may hold some answers. See Quotes for the full dialogue.
The Path of Knowledge
«Yes… here we are. This device shows the location of four more cubes in this section of the city.»
Upon completing The Fate of the Skaal, cleansing the Wind Stone and freeing his people, Storn Crag-Strider suggests Neloth may know the location of the Black Book that gave Miraak his power over the dragons. Upon meeting him, the Telvanni wizard reveals his vast knowledge of the tomes of esoteric knowledge created by Hermaeus Mora and explains that one such book is located in the Dwarven ruin of Nchardak and may be related to Miraak in some way. Neloth travels with the Dragonborn to the sunken city to recover the Black Book from its depths.
Heart Stones
Pursuing his study into the ash from Red Mountain, Neloth explains that he is running low on heart stone and requires the Dragonborn to bring him one. This can happen repeatedly.
Telvanni Research
Neloth reveals he is working on a new spell that would allow him to conjure Ash Spawn. He requires the Dragonborn to obtain a sample of ash from the remains of one such creature using his ash extractor.
Reluctant Steward
Neloth’s steward, Varona Nelas, has gone missing. After some investigation, it is discovered that she was attacked and killed on a supply run to Raven Rock by ash spawn. Neloth, mildly annoyed by the inconvenience, tasks the Dragonborn to find him a suitable candidate from Raven Rock, then expresses mild discontent with the results. It is later revealed that his steward’s death was not merely bad luck, but something more sinister was afoot.
Experimental Subject (Neloth’s Health Boost)
Neloth offers the Dragonborn the opportunity to become a test subject for a new spell that supposedly increases the target’s vigor. Once the spell is cast, he remarks that if any side effects are apparent, he should be notified straight away. The spell itself provides a small permanent boost to health, however, coming into contact with water in turn permanently reduces health a similarly small amount, until Neloth is informed and the spell is reversed.
Briarheart Necropsy
Attempting to reach a breakthrough in his research into heart stones, Neloth reveals he is having difficulties with his experiments. He explains that a Forsworn Briarheart uses a technique which involves removing their own heart and replacing it with a large briar seed. He believes this puts their life spark in direct connection to the natural forces and grants them great power. Neloth wishes to mimic this deadly procedure with a heart stone, which, he hopes, will be able to connect a living being to the remnants of the Heart of Lorkhan’s power seared into the material of Red Mountain.
In order to learn more about the methods the savage Briarhearts use, he asks the Dragonborn to examine one with the aid of a memory trace spell he casts beforehand. He also requires the Briarheart to be killed so that their heart can be examined properly.
Old Friends
«I call upon the powers of the sun, moons and stars. Ildari Sarothril, reveal yourself!»
Following the death of his steward, recurrent ash spawn assaults, and the withering of his tower, even falsely accusing dragons of purposely attacking him, Neloth asks the Dragonborn to investigate the matter further as he suspects someone deeply hateful of him is responsible. After uncovering the empty grave of his former apprentice, Ildari Sarothril, Neloth discovers that she is indeed still alive and is likely the one behind the attacks.
After casting a divination, Neloth reveals her location and asks the Dragonborn to go kill his former apprentice. Upon completion of the grim task, Neloth honors the Dragonborn by naming them a member of House Telvanni. If asked about what this means, he replies: «For now, not much. But in a few decades when I return to Vvardenfell, you would be seen as Morrowind nobility. In the mean time, we would keep a bed and chest here for you.» The bed and chest is a lie.
Azra’s Staffs
In a break from his research into heart stones and ash spawn, Neloth makes a more personal request. He explains he is a collector of magical staffs, with an especially sentimental value for those made by the legendary Azra Nightwielder. Through some divination, he believes he has located one and would like it retrieved. Once Azra’s staff is retrieved, Neloth rewards the Dragonborn with a staff from his own collection.
Experimental Subject (Silence)
Continuing his research into the arcane, Neloth believes he has discovered a new form of silence and he requires a test subject to test this. Allowing him to precede unexpectedly results in the Dragonborn’s blindness. Eventually, the spell wears off and he rewards the Dragonborn with some gold as a way of thanks.
Wind and Sand
Neloth reveals he has been trying to adapt Redguard magic to his studies of the ashes. He believes the key concept he is missing is recorded in Afa-Saryat’s book, Wind and Sand. According to one of his associates, he has located the book and asks the Dragonborn to retrieve it for him.
After acquiring the book and returning it to Neloth, he will remark that although the book was not the answer he was looking for, he can still adapt the knowledge he has learned into a spell that creates a cloak with the power of a whirlwind. He mentions he will write out the specifics into a spell tome and have Talvas put it out for sale in a few days.
At the Summit of Apocrypha
Once the main questline has been completed and Miraak defeated, visiting Neloth in Tel Mithryn results in him approaching the Dragonborn and holding a conversation.
Lost Knowledge
A mysterious Black Book.
Neloth reveals that he knows of the location of a Black Book. Excitedly, he asks the Dragonborn to retrieve it, hoping it might contain the final secrets of Xarxes.
Once the book has been recovered, Neloth grants a reward and makes a copy for himself, remarking that it is far too dangerous to carry the real book around, allowing the Dragonborn to carry the book instead.
Services
Enchanting training
If asked about Enchanting training, Neloth reveals himself to be a true master of the art. If Enchanting skill level is less than 90, he reluctantly agrees to give a lesson. If skill level is equal to or higher than 90, he becomes defensive and refuses to train the Dragonborn, a sharp contrast to all other skill trainers who, in the same circumstances, simply state that they do not have the knowledge to train the Dragonborn any further.
Staves merchant
- «Hmm. I might have a few staffs, if you’re interested in that sort of thing.»
- ―Neloth
In addition to providing training, Neloth also serves as a magical goods merchant. Most notably, he sells unenchanted staves, in addition to regular enchanted staves and soul gems. Provided he has granted use of his staff enchanter, by finding him a new steward, the unenchanted staves can be enchanted.
He typically carries 1000 on hand for trading, but this can be increased to 2000
with the Master Trader perk.
Combat
«Should have known better than to challenge a master wizard of the House Telvanni.»
In battle, Neloth proves himself to be a powerful mage. He typically activates his Whirlwind Cloak and Ebonyflesh as battle begins, and the core of his arsenal consists of shock-related spells, such as Chain Lightning and Thunderbolt, which are 50% more powerful thanks to his Augmented Shock perk. He also conjures a powerful Ash Guardian to aid him, which benefits from his Atromancy and Elemental Potency perks.
For defense, he uses a Greater Ward and heals himself with Fast Healing which is also augmented with the Regeneration perk.
His robes grant him 150% increased magicka regeneration, while his shoes give him a 70% resistance to shock. His passive Magic Resistance perk blocks 20% of incoming spell’s effects. Should his large magicka supply run dry, he switches to his ebony dagger.
Spells and perks
Main Stats | |
---|---|
450–742 | |
310–543 | |
Stamina | 50 |
Alteration | 55 |
Conjuration | 50 |
Destruction | 77 |
Restoration | 67 |
Sneak | 38 |
Spells | Perks |
---|---|
|
|
Dialogue
Show: Dragonborn |
---|
At the Earth Stone
«You there… You don’t seem to be in quite the same state as the others here. Very interesting. May I ask what it is you’re doing here?»
When using the Earth Stone: «That seems inadvisable… oh well.» |
Show: What can you tell me about Morrowind? |
---|
Inside Tel Mithryn:
What can you tell me about Morrowind?
|
Show: Tel Mithryn |
---|
Inside Tel Mithryn:
«I don’t recall inviting you into my tower. I do hope you make this worth my while.»
|
Show: Enchanting training |
---|
Inside Tel Mithryn:
Can you train me in Enchanting? «Don’t be ridiculous. Of course I can. The question is, should I? I suppose if it’s going to be done right, I’ll have to do it.»
|
Show: Reluctant Steward |
---|
Inside Tel Mithryn:
«Have you seen Varona? I’m hungry.»
After finding Varona: «Have you found Varona yet? I could really use some tea.»
«Don’t take too long finding me a steward.» If approached again: «When you find my new steward, have him report to me. With a cup of canis root tea.» After finding a new steward: «Back so soon?»
|
Show: Briarheart Necropsy |
---|
Inside Tel Mithryn:
«Curse these heart stones!»
After examining a Briarheart: I examined a Briarheart warrior. «Oh have you? Well, let me just extract those memories and I’ll see if you found anything useful. I promise that any unrelated memories I run across will be kept in the strictest of confidences. Here, you deserve a bit of reward for your efforts… that was a lengthy trip for you, I’m sure!» |
Show: Old Friends |
---|
Inside Tel Mithryn:
«There are too many coincidences. Someone must be behind all of my recent troubles.»
«Try walking around the grounds with the ring on.» «Don’t lose that ring. It was difficult to make.» After checking the graveyard: This heart stone is the source of the attacks. «Hmm. I’ve known for decades that heart stones will animate the ash. But it would have to be very close by. Where exactly did you find this heart stone?»
During the divination: «I call upon the powers of the sun, moon and stars. Idari Sarothril, reveal yourself! She lives. Seek her in Highpoint Tower. So, Ildari does live after all. She thought she could hide from me, but she can’t!»
«Be sure to bring back an amusing story of how Ildari died.» After killing Ildari: «You’re alive. I hope that bodes ill for Ildari.»
|
Show: Telvanni Research |
---|
Inside Tel Mithryn:
Can I help with your research? «Hmm. I do have a new spell I’m working on. I hope to be able to conjure ash spawn. If I could get a sample of ash from an ash spawn, that would be quite useful. I’ve made this special tool that will extract… well, you don’t need to know the details. Just go harvest a sample. Of course, the creature will have to be dead first, but I trust that’s something you can… bring about.» Upon retrieving a sample: I have the ash sample. «Well done. Here are some septims for your troubles. If you come back in a day or two I should have the spell worked out. You can buy it from Talvas.» |
Show: Heart Stones |
---|
Inside Tel Mithryn:
Can I help with your research? «I’m running low on heart stones. If you have any with you, I’ll buy one. Otherwise, I can tell you where you might find one.»
After obtaining the heart stone: I have a heart stone. «Excellent. I’ll take it. Here. Have some septims.» |
Show: The Path of Knowledge |
---|
Inside Tel Mithryn:
«You again? Didn’t I see you in Raven Rock?»
If approached again: «I thought you were in a hurry to get to Nchardak»
«Let’s be on our way then.» Near Nchardak: «The Dwemer certainly knew how to build for the ages. These towers have outlasted their creators by millenia. The book is housed inside that dome. I’ll need to unlock the door for us. Lets get on with it.»
«The book is housed inside that dome. I’ll need to unlock the door for us. Lets get on with it.» At the front gate: «The Dwemer of Nchardak appear to have been fond of these control pedestals. Luckily I found a cube to operate it inside on my last visit. I sealed the door when I left to keep out ignorant meddlers. Let me unlock it. The book is just inside.» Inside the ruin: «You can see the book right there. So tantalizingly close… But trust me, no magic will open that. I’d have had the book already if I could. No, we’ll have to do this the hard way. If we can restore the steam supply to this room, I’m certain I can open it. As you’ll see, that’s easier said than done. This way to the boilers.» If approached again: «As I said, we need to restore the steam supply to the reading room if we want to get the book.» After using the lift: «The last time I was here, I only explored a small part of the ruins. I was here alone then, and I find an assistant is absolutely essential for this kind of dirty, dangerous work. Nchardak, The ‘City of a Hundred Towers’. In its day it was the largest of the great Dwemer Archives and perhaps the most advanced. In the old stories, when the Nords came to conquer it, it’s said the Dwemer sumberged the entire city beneath the sea until the invaders gave up. I have my doubts. But the city was a marvel of Dwemer engineering. Now reduced to this. As you can see, most of the lower levels of the city are flooded. but it isn’t hopeless — the old Dwemer pumps still seem to work. Watch. But the pumps only operate when a cube is in the pedestal. And unfortunately, I have only one cube. These four boilers provide steam to the room upstairs. They’re shut down, but they still respond to the control cubes. So, if we can find four more cubes, we can turn these boilers back on and restore steam power to the room upstairs. Then I should be able to open the book’s protective case. Bring that cube. We’ll need it. Yes… here we are. This device shows the location of four more cubes in this section of the city. It looks like most of the cubes were moved to the lower levels, perhaps to try to control the flooding before the city was abandoned. Interesting. That would suggest that the city must have originally sunk during the first cataclysm of Red Mountain. Or that the Dwemer’s servitors continued to try to preserve the city after their creators’ disappearance. Three of the cubes are through here. This seems like a sensible place to start. You should be able to unseal this door with the control cube I gave you.»
«You should be able to unseal the door with the control cube I gave you.» After entering the workshop: «I hope the rest of the cubes are easy to find. Although knowing the Dwemer, I rather doubt it.» After entering the aquaduct: «The last cube is somewhere in here. I hope it won’t require more swimming around in this filth. I’d guess that must be the pump activator up there. But how to reach it? We’ll need to get all three of these bridges down in order to reach the pump control.» After clearing the aquaduct: «Here, I picked up this cube for you.» Back in the great hall: «With the cube I retrieved from the pumping pedestal, we should now have five cubes — exactly what we need. Now we can finally see about getting those boilers started. You need to start the four boilers. Then we should be able to open the book’s protective case upstairs.» Back in the reading room: «Yes, it worked! The steam is flowing. Now it should be as simple as… That should do it. At last. I hope it was worth it. Please… be my guest. You deserve the first look. Besides, it could be very dangerous. These books are known to drive many people insane.» |
Show: The Gardener of Men |
---|
Inside Nchardak:
«What happened? What did you see? Different people have very different experiences when reading these books.»
If the Dragonborn died in Apocrypha: «What happened? What did you see? Different people have very different experiences when reading these books.»
Upon being attacked by Krosulhah: «By Malacath’s toenails, where did that come from?» |
Show: At the Summit of Apocrypha |
---|
Inside Tel Mithryn:
«Hold still. Let me get a good look at you.»
«Now all that’s left are these Black Books, waiting for another ambitious fool to be lured into Hermaeus Mora’s clutches. Speaking of which… I think I’ve located another book, if you’re interested. Here, let me show you.» If all the Black Books are found, Neloth will end with: «Now all that’s left are these Black Books. It’s a shame I haven’t located any more. So much more to be learned.» |
Conversations
- First meeting
«May I ask what it is you’re doing here?»
Neloth can be first encountered at the Earth Stone during the quest Dragonborn, where he will give the following dialogue. However, if this first initial meeting is skipped, he can later be met at his home in Tel Mithryn after the first quest has been completed, where his dialogue will vary slightly.
- Earth Stone
«Fascinating! I would not advise touching the stone again.»
Traveling to the Earth Stone, several townsfolk can be seen working on the structure. Neloth, who is observing nearby.
«Ah, so you appear to be able to resist the effect by exerting your will. Fascinating! I would not advise touching the stone again. The effects of repeated contact could be… Unless of course you’d like to contribute to my investigation. It could be very enlightening to observe you.»
- Tel Mithryn
Either after the meeting at the Earth Stone or once the quest Dragonborn has been completed, Neloth returns to Tel Mithryn. If he was met during the aforementioned quest he asks: «You again. Didn’t I see you in Raven Rock?» If this is first time meeting him, he will instead remark: «I don’t recall inviting you into my tower. I do hope you make this worth my while.»
- The Sun Stone
Visiting Tel Mithryn at night, before completion of the quest «Cleansing the Stones,» reveals everyone in the settlement has gone to work at the Sun Stone, under Miraak’s spell.
Where is everyone? «They are off working on their pillar. Happens every night.»
- Can’t you make them stop? «Make them stop? Oh no, certainly not. At least not yet. Not until I’ve figured out what is going on. Imagine the power of being able to command entire villages to do your bidding. Imagine what I could do with that power.»
- Heart Stones
During «Old Friends» or «Briarheart Necropsy,» Neloth can be asked about heart stones:
What is a heart stone? «When Red Mountain erupted almost two hundred years ago, it flung ash and rocks for hundreds of miles. Among the debris were heart stones. Even two centuries later, they still smolder with the heat of the mountain. These are the molten rocks that lay next to the Heart of Lorkhan for millennia. Some vestige of its power must have seeped into them. I do know that heart stones sometimes raise ash spawn from the bits of bone buried in the nearby ash.»
- Talvas
Neloth and Talvas occasionally partake in several brief conversations that can be heard when visiting Tel Mithryn. They typically result in Neloth berating his apprentice for one reason or another.
«Your enchanting has improved despite your best efforts.»
Talvas: «I’ve prepared the staff maker like you asked.»
Neloth: «Good, good. As soon as I’m done here, I’ll try it out.»
Talvas: «May I keep this one, master?»
Neloth: «We’ll see. If the power levels aren’t too high you may have it.»
Talvas: «Master, you promised to teach me a new conjuration spell.»
Neloth: «That was before you ruined that staff. Fix the staff and I’ll teach you the spell.»
Talvas: «Yes, master. Thank you, master. I’ll fix it right away.»
Neloth: «Your enchanting has improved despite your best efforts.»
Talvas: «Thank you, master. It’s all because of your brilliant teaching.»
Neloth: «Don’t think your false flattery will work on me, Talvas. You’re still going to give me that skin sample.»
Talvas: «Yes, master.»
Neloth: «Did you fill those soul gems like I asked you?»
Talvas: «Yes, master. Although the grand soul gem only has a common soul in it.»
Neloth: «Idiot! Those are hard to find. Next time don’t fill it at all if you can’t do it properly.»
- Varona
Neloth’s steward, Varona Nelas will converse with him during the day, however, these conversations can only be heard before the quest «Reluctant Steward» has began.
- Drovas
Once Drovas Relvi becomes Neloth’s new steward, the following conversation can be heard:
Neloth: «Drovas, where’s my tea?»
Drovas: «I’ll go fetch some, Master Neloth. Canis root, right?»
Neloth: «Yes, yes. Canis root tea. And don’t let Ulves water it down.»
Quotes
- Reactions
Quote | Condition |
---|---|
«Do you have a death wish?» | Attempting to pickpocket him |
«I wouldn’t if I were you. A wizard’s pockets can be more dangerous than a dragon’s mouth.» | |
«Keep your prying hands away from my secrets.» | |
«Get your hand out of my pocket!» | |
«Does stealing make you feel less impotent?» | Stealing from Tel Mithryn |
«I see you have little in the way of morals.» | |
«Thief! I’ll teach you.» | |
«So you think you can steal from me?» | |
«Clumsy oaf!» | Bumping into an object |
«Watch out! My equipment is fragile.» | |
«Watch where you’re going.» | Bumping into him |
«Stop that!» | |
«Yes, yes. You’re Dragonborn. We’re all very impressed.» | Using a shout |
«Was that really necessary?» | |
«What a waste of a good specimen.» | Inspecting a corpse |
«Hmm. I’ll have to get someone to bring this to my lab.» | |
«Well, my pretties. What shall we do today? Maybe see if you can regenerate your fingers?» | When near his spriggan room in Tel Mithryn |
«There must be a way. I’ll find it if I have to vivisect every spriggan on this island.» | |
«I admire the Dwemer skill but it can get tiresome.» | Encountering/defeating a Dwemer automaton |
«Try putting yourself back together now.» | |
«Another one for the scrap heap of history.» | |
«More of these things?» | |
«There seems to be an inexhaustible supply of these Dwemer contraptions.» | |
«I think they may be rebuilding themselves while we’re not looking.» | |
«Get out of here before I toss you out.» | Trespassing |
«Leave, or I’ll be forced to show you the true power of a Telvanni wizard.» | |
«Does it bother you to be trespassing right now?» | |
«I’ll make you pay for that!» | Assaulting him |
«You dare attack me?» | |
«What do you think you’re doing?» | Picking up an object |
«That belongs to me.» | |
«A werewolf? Here?» | Transforming into a werewolf |
- Quest related
Quote | Condition |
---|---|
«Now that my tower is healed, I can finish some of my more delicate experiments.» | Completion of Healing a House. |
«How do you like my new laboratory? I use it to dissect spriggans. I’ve learned so much from them.» | |
«Talvas, I think I’ll start with the burnt spriggan. They don’t squirm as much.» | |
«Where is that lazy steward of mine? Varona! No, wait. She’s dead. Drovas!» | Completion of Reluctant Steward. |
«My new steward is…acceptable. If only he made better tea.» | |
«First it’s ash spawn attacks. Then my home withers. It’s almost like someone is out to get me.» | During Old Friends. |
«Everything that can go wrong is going wrong. Ash spawn attacks, my house, and even my steward is assassinated.» | |
«It’s as if Tel Mithryn is cursed. Spoiled food, ash spawn attacks, my servants constantly getting sick. What’s next?» | |
«Things have been much calmer since you disposed of Ildari.» | Completion of Old Friends. |
«It was fascinating to watch those tentacles grow out of your eyes.» | Completion of Experimental Subject (Silence). |
«All of my people have left to work on that sacred stone. It’s quite fascinating. Annoying, but fascinating.» | At night, before completion of Cleansing the Stones. |
«It’s good to have everyone not running off to that damn sacred stone every night. I suppose I have you to thank for that.» | Completion of Cleansing the Stones. |
«By Malacath’s toenails, where did that come from?» | Encountering Krosulhah during The Path of Knowledge. |
«Miraak was a formidable opponent. I wonder what he would have been like as my apprentice.» | Completion of At the Summit of Apocrypha. |
«Defeating Miraak was an impressive feat. I’m curious to see if Hermaeus Mora seeks you out because of it.» |
- General
Quote |
---|
«If you’re going to be up here, stay out of my way.» |
«Do you need all your toes? I could really use a fresh toe for…nevermind. You aren’t moldy enough.» |
«I wonder if a dragon could be captured alive? It would make a fascinating test subject.» |
«The ash from Red Mountain holds secrets. Secrets I mean to uncover.» |
- Farewells
Quote |
---|
«Now where did I put…Oh, yeah.» |
«Finally. I can get back to work.» |
«Are we done? I thought so.» |
«That’s that then.» |
«Hmph.» |
- Combat
Quote | Condition | |
---|---|---|
«Fire, storm and ice!» | When initiating battle | |
«By the fires of Red Mountain!» | ||
«So you chose today to die…» | ||
«By Malacath’s hairy knuckles, you’ll pay for that!» | Upon being hit. | |
«Uh…now it’s my turn!» | ||
«Ah…damn you!» | ||
«You are no match for my magic!» | «Time to die!» | Attacking an enemy |
«For House Telvanni!» | «Die N’wah!» | |
«I’ve just the spell for you!» | «Damn fetcher!» | |
«Fear my power!» | «Learn the power of the Telvanni!» | |
«Nyyahh!» | «Aggghh!» | |
«Dagon’s eyeballs, but you’re an ugly one, aren’t you?» | Taunting an enemy | |
«I am a master wizard of House Telvanni!» | ||
«You cannot best my magic!» | ||
«The very elements are at my command!» | ||
«So, you are smart enough to surrender to a master wizard of the House Telvanni.» | Surrendering to him | |
«I should kill you anyway, but that would be boring.» | ||
«I command powers you can only dream of!» | Fighting a Dragon | |
«You are no match for me, dragon!» | ||
«You can only hide so long.» | Searching for a hidden enemy | |
«Some sort of trickery is at work here.» | ||
«I’ll find you.» | ||
«You can’t hide from a Telvanni wizard!» | ||
«So you want to play hide and seek, eh?» | ||
«Aha!» | Finding a hidden enemy | |
«Thought you could hide, eh?» | ||
«So that’s where you went!» | ||
«There you are!» | ||
«Just the shadows playing tricks.» | «Is someone there?» | Hearing a noise when hostile |
«Hmm. Nothing, I guess.» | «Come out this instant!» | |
«I could have sworn…oh well.» | «Yes? Who’s there?» | |
«What was that?» | «Hmm? Show yourself!» | |
«Huh?» | «What was that?» | |
«Ha! I guess they fled.» | Dismissing a noise when hostile | |
«Well. Nobody is here now.» | ||
«Must have scared them away.» | ||
«No match for my magic.» | Defeating an enemy | |
«Should have known better than to challenge a master wizard of the House Telvanni.» | ||
«That’s that.» | ||
«Hardly a challenge.» |
Trivia
- Although he appears as a master enchanter, his in-game Enchanting skill is only level 15.
- Although Neloth initiates the quest «Wind and Sand» to learn about wind magics and the spell Whirlwind Cloak, he actually already knows the spell, as can be seen if one enters combat with him (before initiating said quest) or he fights with the Lurkers at the Beast Stone when the Dragonborn quest has been started.
- Neloth never sleeps, even though there are beds in his tower.
Bugs
This section contains bugs related to Neloth (Dragonborn). Before adding a bug to this list, consider the following:
- Please reload an old save to confirm if the bug is still happening.
- If the bug is still occurring, please post the bug report with the appropriate system template 360 / XB1 , PS3 / PS4 , PC / MAC , NX / PS5 , XS , depending on which platform(s) the bug has been encountered on.
- Be descriptive when listing the bug and fixes, but avoid having conversations in the description and/or using first-person anecdotes: such discussions belong on the appropriate forum board.
- PS4 Neloth may fall down the shaft in his tower. Because he is essential, he won’t die, but he can get stuck permanently down by the entrance doors. This will prevent him from performing some scripted sequences, such as the divination spell to locate Ildari, because he won’t use the levitation rune to float back up to the top. Load a save from before entering the tower if this happens.
Appearances
- The Elder Scrolls III: Morrowind
- The Elder Scrolls V: Dragonborn
References
- ↑ 1.0 1.1 1.2 1.3 Dialogue with Talvas Fathryon
- ↑ Events of The Elder Scrolls III: Morrowind
- ↑ 3.0 3.1 3.2 Dialogue with Elynea Mothren
- ↑ 4.0 4.1 4.2 Dialogue with Neloth
- ↑ Dialogue with Neloth during The Path of Knowledge
- ↑ 6.0 6.1 Dialogue with Ulves Romoran
- ↑ Ildari’s Journal, vol. I
- ↑ Dialogue with Neloth during Old Friends
- ↑ Director notes from game data relating to the dialogue: «Fortunately Ildari offered to let me operate on her first.» reveal «subtle emphasis on «offered,» indicating that she didn’t really have much choice.»
- Основная статья: Квесты (Dragonborn)
Проблема с управителем (ориг. Reluctant Steward) — сторонний квест фракции Тель-Митрин в дополнении The Elder Scrolls V: Dragonborn.
- в переводе от ESN — «Управляющий по принуждению»
Краткое прохождение
- Поговорить с Нелотом в Тель-Митрине.
- (Необязательно) Поговорить с Эленеей Мотрен или Улвесом Ромораном.
- Найти Варону Нелас.
- Сообщить Нелоту о смерти Вароны и получить задание на поиск нового управителя.
- Найти нового управителя в Вороньей Скале.
- Вернуться к Нелоту за наградой.
Описание
Побывав в Тель-Митрине по меньшей мере один раз и придя туда снова, Довакин услышит от Нелота жалобы на Варону – волшебнику хочется поесть и выпить, а управитель куда-то делась и ничего ему не несёт. Если герой заговорит с Нелотом, то маг тут же потребует найти пропавшего управителя. Вне зависимости от ответа, искателю приключений всё же придётся идти и искать Варону. Поскольку не будет подсказки на карте, где же может быть пропавший управитель, то Довакину придётся сначала поспрашивать жителей Тель-Митрина. Спросив Эленею или Улвеса, герой услышит, что Варона отправилась в Воронью Cкалу за припасами, и после этого на карте появится маркер (см. Баги). Протагонист найдёт управителя, скорее всего, неподалёку от Камня Солнца, Варона будет уже мертва, а около тела будут бродить три порождения пепла. Разобравшись с врагами и осмотрев тело, герой может вернуться к Нелоту и рассказать о случившемся.
Местоположение Местонахождение Вароны
Услышав печальную весть, волшебник будет раздосадован тем, что некому заваривать и проносить ему любимый чай из собачьего корня. Спросив Довакина, как она умерла, и услышав в ответ о порождениях пепла, волшебник проворчит, что в последнее время слишком много всего случается, а затем прикажет герою найти нового управителя. Вновь, как и в прошлый раз, чтобы ни говорил искатель приключений, ему всё же придётся отправиться в Воронью Скалу.
Поспрашивав жителей города, Довакин придёт к выводу, что многие считают Нелота опасным сумасшедшим, и никто не желает у него работать. Поскольку трактирщики обычно в курсе всех событий, то герою стоит спросить Гелдиса Садри, тот и расскажет про Дроваса Релви. Дровас, задолжавший ростовщику Могрулу, согласится на предложение. Получив согласие данмера, герой может возвращаться к Нелоту с докладом.
Награда
Услышав хорошие новости, Нелот наградит некоторой суммой золота и ключом от комнаты с зачарователем посохов.
Примечания
- Довакин может найти мёртвую Варону и до того, как ему это поручит сделать Нелот, тогда он сразу будет отправлен магом в Воронью Скалу на поиски нового управителя.
- Если в ходе квеста предложить Бралсе Дрел стать управителем, то она спросит, будут ли ей давать там скуму. Если довакин принесет ей бутылочку скумы, то она возьмет её, но стать управителем откажется, сказав что лучше отказатся от скумы, чем стать управителем у Нелота.
Баги
- Варона может оказаться ещё живой в тот момент, когда герой её найдёт.
- Решение 1: квест продолжится после её смерти и осмотра тела.
- Решение 2 PC : эта ошибка была исправлена в Unofficial Dragonborn Patch.
- Тело Вароны может провалиться под текстуры либо просто исчезнуть из игры, что помешает герою завершить квест.
- Решение 1: можно попробовать использовать Крик «Безжалостная сила» на том месте, на которое указывает маркер, в некоторых случаях её тело будет выбито наружу, и станет возможно завершить квест.
- Решение 2: активировать способность, даруемую Камнем Ритуала, Варона оживёт и сама выберется из того места, где застряла. После этого её нужно вновь убить либо подождать, пока действие способности закончится.
- Решение 3 PC : использовать консольные команды: сначала
prid XX0177DD
, а затемmoveto player
— тело Вароны окажется рядом с Довакином. - Решение 4 PC : использовать консольную команду: сначала
player.moveto XX017E8E
— Довакин сам переместится к телу Вароны.
- Иногда тело Вароны может отображаться без одежды (вся одежда будет у неё в инвентаре).
- Может быть такое, что после разговора с Улвесом Ромораном Варона появится прямо в поселении (Тель-Митрине).
Стадии квеста
Чтобы перейти к определённому этапу выполнения квеста, введите в консоли:
- setstage DLC2TT1
stage
где параметр stage
— число, этап квеста (все этапы перечислены ниже).
Проблема с управителем (ID: DLC2TT1) | |
---|---|
Этап | Запись в дневнике |
150 | Нелот попросил меня разыскать его управителя, Варону Нелас. Она, скорее всего, находится где-то в окрестностях Тель-Митрина. (Цель 150): Найти Варону. |
170 | Нелот попросил меня разыскать его управителя, Варону Нелас. Последний раз, когда её видели, она направлялась в Воронью Скалу. |
200 | Нелот попросил меня разыскать его управителя, Варону Нелас. Увы, мне удалось найти лишь её мёртвое тело на дороге, ведущей в Воронью Скалу. (Цель 200): Сообщить Нелоту о смерти Вароны. |
210 | Мне удалось найти тело Вароны, управителя Нелота. Её убили на дороге, ведущей в Воронью Скалу. (Цель 200): Сообщить Нелоту о смерти Вароны. |
300 | Мне удалось найти тело Вароны на дороге, ведущей в Воронью Скалу. Очевидно, её убили порождения пепла. Теперь Нелот просит меня найти в Вороньей Скале человека, который хотел бы работать у него управителем. (Цель 300): Найти нового управителя. |
310 | Нелот попросил меня разыскать его управителя, Варону Нелас. Мне удалось найти лишь её мёртвое тело на дороге, ведущей в Воронью Скалу. Теперь Нелот просит меня найти в Вороньей Скале человека, который хотел бы работать у него управителем. Мне сообщили, что стоит поговорить с Дровасом Релви. |
400 | Нелот попросил меня разыскать его управителя, Варону Нелас. Мне удалось найти лишь её мёртвое тело на дороге, ведущей в Воронью Скалу. Теперь Нелот просит меня найти в Вороньей Скале нового управителя. Дровас Релви явно желает занять это место. (Цель 400): Вернуться к Нелоту с докладом. |
500 | |
Стадия, обозначенная зелёным, соответствует успешному завершению квеста, а красным — его провалу. |
Следующие стадии были опущены, так как не имеют описания и значения: 0, 90, 100.
Примечания
- Не все стадии квеста могут отображаться в журнале заданий. Какие из них появятся, а какие нет, зависит от способов прохождения квеста.
- Стадии не всегда отображаются последовательно. Как правило, такое случается, если квест имеет несколько возможных концовок, а также в том случае, если некоторые из этапов квеста могут быть выполнены в произвольном порядке.
- Если стадия отмечена зелёным, то есть как завершающая квест, то это означает, что квест исчезает из списка активных заданий в журнале, но новые записи, связанные с квестом, всё ещё могут отобразиться в журнале заданий.
Квесты Dragonborn | |
---|---|
Главный квест | Драконорождённый • Храм Мирака • Судьба скаалов • Путь знания • Садовод людей • Очищение Камней • На вершине Апокрифа |
Квесты Чёрных книг | Болезненный регент • Ветры перемен • Нерассказанные легенды • Филамент и филигрань • Скрытый сумрак • Садовод людей |
Квесты Вороньей скалы | Последний спуск • Марш мертвецов • Месть не терпит суеты • Новый долг |
Квесты Скаалов | Новый источник сталгрима • Утраченное наследие • Родственные связи |
Квесты Тель-Митрин | Проблема с управителем • Старые друзья • Утерянные знания • Пепел к пеплу • Ремонт в стиле Телванни • Исследование Телванни • Вскрытие покажет • Подопытный • Посохи Азры • Ветер и песок • Сердечные камни |
Другие квесты | Вождь Тирска • Освобождение Тирска • Печать Смерти • Эбонитовый воин • Раскопки |