Лошадь-скелет можно приручить и оседлать, как и обычную лошадь, она очень быстрая, но найти её не так просто. В этой статье мы расскажем как это сделать.
Как найти лошадь-скелет
Ночью во время грозы с небольшим шансом спавнится лошадь, которая является ловушкой. Если приблизится к ней на 10 блоков, то в неё ударит молния, и появятся 4 скелета-всадника с зачарованными луками и шлемами, которые неуязвимы в первые 3 секунды. После убийства наездника свободная от него лошадь перестаёт быть агрессивной и становится прирученной.
Лошади-ловушки могут спавниться в неожиданных для лошадей местах, поэтому таким лошадям стоит уделять особое внимание. Шанс спавна ловушки зависит от сложности игры: 0.75–1.5% на Лёгкой, 1.5–4% на Нормальной и 2.25–6.75% на Сложной.
Лошадь-ловушка — это единственный способ найти и приручить лошадь-скелета.
Характеристики
Лошадь-скелет быстрее, чем её живые родственники, её скорость максимальная, она может прыгать 1.2-5 блоков в высоту, легко преодолевая высокие заборы и крутые склоны, но не сможет протиснуться в проем шириной в 1 блок.
Запас здоровья у лошади-скелета всегда равен 15, она регенерирует во время езды, как и все лошади.
Особенности лошади-скелета
Благодаря особенностям своего строения на лошади-скелете можно ездить под водой на любой глубине. С зельем подводного дыхания вы сможете кататься по дну океана.
Так как лошадь-скелет по сути своей нежить, то зелье лечение наносит ей урон, а зелье урона восстанавливает здоровье
Лошадей-скелетов нельзя разводить и кормить
Наверх
Существует несколько способов получить в свое распоряжение прирученную лошадь скелета. Но так же есть варианты которые заспавнят и обычную лошадь которую вы не сможете приручить и ездить на ней. Так что будьте внимательны и выполняйте все инструкции в точности.
Как призвать лошадь скелет
Для того что бы призвать уже прирученную лошадь скелета необходимо активировать читы, войти в режим креатив и найти яйцо призыва лошади скелета. Для быстрого поиска воспользуйтесь поиском в котором введите слово HORSE.
Таким образом вы заспавните лошадь скелета которую невозможно приручить и ездить на ней.
Как призвать прирученную лошадь скелет
Для того что бы призвать уже прирученную лошадь скелета необходимо активировать читы, войти в режим креатив и прописать в чате одну из следующих команд:
/summon minecraft:skeleton_horse ~ ~ ~ {SkeletonTrap:1}
/summon skeleton_horse ~ ~1 ~ {Tame:1}
Таким образом вы получите уже прирученных лошадей скелетов на которых можно будет надеть седло и ездить верхом.
Как получить прирученную лошадь скелет без читов
Для того что бы получить лошадь скелет без читов, необходимо:
- Играть на максимальной сложности;
- Исследовать мир во время грозы;
- Найти лошадь скелета (вероятность появления зависит от сложности, чем выше сложность тем выше шанс спавна лошади);
- Подойти к нему на расстояние не менее 10-ти блоков и дождаться когда в лошадь ударит молния и появятся 4 всадника;
- Победить всадников на лошади.
Но если хочется чуть чуть быстрее, можно призвать лошадь ловушку во время грозы воспользовавшись командой
/summon skeleton_horse ~ ~ ~ {SkeletonTrap:1}
На данный момент это единственный способ приручить лошадь скелета без читов.
Видео демонстрация
«Skeleton Horseman» redirects here. For the mob in Minecraft Dungeons, see MCD:Skeleton Horseman.
A skeleton horse is an undead variant of the horse. It sometimes spawns when lightning strikes.
Spawning
A group of skeleton horsemen spawned by a «skeleton trap» horse. A skeleton horseman consisting of a skeleton and a skeleton horse.
A skeleton horseman is a undead jockey consisting of a skeleton riding a skeleton horse. Skeleton horsemen spawn only from a «skeleton trap horse».
A “skeleton trap horse” is a hostile skeleton horse spawned from a fraction of lightning generated naturally by a thunderstorm (0.75–1.5% chance on Easy, 1.5–4% on Normal, and 2.25–6.75% on Hard, depending on regional difficulty). In Java Edition, the lightning that spawns a trap horse doesn’t strike nearby entities or spawn fires. Lightning strikes caused by a Channeling-enchanted trident and lightning strikes on a lightning rod never spawn a skeleton trap horse. The trap horse despawns after 15 minutes if not triggered.
The skeleton trap horse is triggered when a player comes within 10 blocks of it, resulting in a lightning strike that does not start fires or damage nearby entities. When struck, in Java Edition, the skeleton trap horse transforms into a skeleton horseman: a skeleton, a stray or a wither skeleton riding a skeleton horse. It also spawns three additional skeleton horsemen in the vicinity. In Bedrock Edition, when struck, the trap horse is despawned and then 4 skeleton horsemen are spawned.
Skeleton in skeleton horseman is equipped with an enchanted iron helmet and an enchanted bow. In Java Edition both the horse and horseman have damage immunity for 3 seconds after spawning. In Bedrock Edition, both the horse and horseman are always immune to lightning.
Trap skeleton horse can be spawned in Java Edition using the command /summon skeleton_horse ~ ~ ~ {SkeletonTrap:1}
, or in Bedrock Edition using the command /summon skeleton_horse ~ ~ ~ ~ ~ minecraft:set_trap
.
Drops
Upon death, a skeleton horse drops:
- 0–2 Bones. The maximum amount is increased by 1 per level of Looting, for a maximum of 0-5 with Looting III.
- 1–3 when killed by a player or tamed wolf.
If saddled, it drops a saddle.[Java Edition only]
Killing a baby skeleton horse yields no items or experience. In Bedrock Edition, killing a trap skeleton horse also yields no items or experience.
Usage
Skeleton horses can be used as one of the fastest means of transportation in the game, though they are unable to fit through single block-wide openings. When ridden, they can also be used to climb hills and jump fences because the skeleton horses can jump up to five block heights, versus the player’s maximum of one (without jump boost).
They can be ridden in water in any depth. Skeleton horses sink in the water and can be ridden along the ocean or river floor.
Skeleton horses can be pulled using a lead.
Equipment
GUI of a skeleton horse.[JE only]
- Java Edition
Skeleton horses have the following slot available:
- Saddle Slot: For equipping a saddle.
Saddles can be placed on a tamed skeleton horse by holding it and then using on the skeleton horse, or by accessing its inventory. A skeleton horse’s inventory can be accessed by mounting the skeleton horse and using inventory control, or by sneaking and then using on the skeleton horse.
Baby skeleton horses cannot be equipped.
- Bedrock Edition
A skeleton horse does not have an inventory and cannot be equipped with a saddle or armor. Despite this, the default texture file, like those of normal horses, donkeys and mules, includes a chest.
Riding
In Bedrock Edition, skeleton horses can be controlled by the player without a saddle. However, in Java Edition, skeleton horses can be equipped with a saddle and then controlled. Like riding other entities, it is impossible for a player to use a nether portal or end portal while on a skeleton horse.
The player can control a tamed (and saddled Java Edition) skeleton horse with standard directional controls, jump, and the mouse. The player dismounts using the dismount control.
A player controlled skeleton horse automatically runs up any one block high slope. The skeleton horse and rider can safely fit through a space as low as 2.75 blocks high. Lower clearance risks suffocating the rider if the rider’s head enters a non-transparent block. The horse itself can enter gaps as low as 1.625 blocks high, but may itself take suffocation damage when clearance is less than 1.75 blocks. Skeleton horses cannot fit through a 1-block-wide gap.
Player controlled skeleton horses have the ability of «jumping charging». When the player rides them, the experience bar on HUD is replaced by jumping charging bar. A controlled skeleton horses can be made to jump and holding the control charges for a higher leap. Skeleton horses are not affected by jump boost beacons or potions.
Unlike normal horses, a skeleton horse does not force the player to dismount when it is under water; rather, it can be ridden underwater without drowning. The player can still drown underwater without the proper potions or enchantments, even when mounted on the skeleton horse. When underwater, its running speed and jump remain the same although it has a slower rate of descent.
Behavior
The skeleton horse is an undead mob that is completely passive. Skeleton horses behave like normal horses, roaming idly and occasionally stopping to rear, swish their tails, or lower their heads as though eating the grass. Unlike sheep, the eating animation does not actually cause any grass to be consumed. Skeleton horses can breathe in water.
Unlike other passive mobs, skeleton horses slowly regenerate health evident by their health bar while the player rides it. This is the same case for normal horses.
Skeleton horses cannot be bred or fed.
Skeleton horses, in common with other undead mobs, take damage when affected by a Potion of Healing and are healed by a Potion of Harming. They are also affected by the Smite enchantment.
Other notes:
- In Java Edition, the skeleton horse in a naturally spawned skeleton horseman jockey is tamed. In Bedrock Edition, the skeleton horse is always tamed.
- The skeleton horses are passive if the player kills the skeleton rider.
- The skeleton wears an iron helmet, unless it randomly spawned with some other headgear.
- The skeleton’s bow and helmet are enchanted as if on an enchantment table at level 5–22. The exact level depends on regional difficulty; on Easy it is always a level-5 enchantment.
- The skeleton trap horse and the skeleton horse in a jockey are always adult. In Bedrock Edition, the skeleton trap horse is not an adult nor a baby, though it looks like an adult.
- Baby skeleton horses can be spawned with a spawn egg. Baby skeleton horses cannot grow up normally In Bedrock Edition.
- The skeleton in a naturally spawned skeleton horseman jockey does not despawn.
- A trap horse may spawn in areas that a regular horse may not, such as the middle of an ocean.
- A trap horse can trigger normally in clear weather (and often a player encounters a trap horse after the thunderstorm has cleared).
- The skeleton drops more experience orbs.
- If the difficulty is set to Peaceful, the skeleton riders disappear but the horses remain.
- The skeleton does not shoot any mob that attacks the skeleton horse.
Statistics
All horses have three «equine stats» that vary from horse to horse: health, maximum movement speed, and jump strength. These stats are created once the horse is born or spawned, and are not affected by food.
Spawned values
When spawned in any way except breeding – for instance, using commands, spawning naturally, spawning as part of a skeleton trap, or using spawn eggs – horses are assigned their stats within certain ranges, specific according to their horse type.
Health
A skeleton horse’s health is always 15. Displayed hearts are health, divided by two, rounded down. A horse with an odd number of health points (15, 17, 19, etc.) does not show the last half-heart. If the horse has lost one health point lower than the inflicted damage and did not regenerate, it has an odd number of health points, otherwise, it has an even number of health points.
Movement speed
Skeleton horse’s speed is always 0.2;
the player’s normal walking speed is 0.1. The speed listed does not include any status effect that affects the speed of a horse or a player.
See transportation to compare the speeds of various transportation methods.
Jump strength
Jump strength ranges from 0.4–1.0, averaging 0.7.
A jump strength of 0.5 is enough to clear 1 19⁄32 blocks, while 1.0 is enough to clear 5 9⁄32 blocks.
The jump strengths required to clear several block heights are:
Jump Strength | Blocks |
---|---|
0.967 | 5.00 |
0.848 | 4.00 |
0.716 | 3.00 |
0.565 | 2.00 |
0.431 | 1.25 (player’s jump height) |
Sounds
Skeleton horse sounds are the sounds of the regular horse but lower pitched and slowed with reverb.
Java Edition:
Skeleton horses use the Friendly Creatures sound category for entity-dependent sound events.
Sound | Subtitles | Source | Description | Resource location | Translation key | Volume | Pitch | Attenuation distance |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Skeleton Horse cries | Friendly Creatures | Randomly while in air | entity.skeleton_horse.ambient |
subtitles.entity.skeleton_horse.ambient |
0.8 | 0.8-1.2 (Baby: 1.3-1.7) |
16 | |
Skeleton Horse cries | Friendly Creatures | Randomly while in water | entity.skeleton_horse.ambient_water |
subtitles.entity.skeleton_horse.ambient |
0.8 | 0.8-1.2 (Baby: 1.3-1.7) |
16 | |
Skeleton Horse dies | Friendly Creatures | When a skeleton horse dies | entity.skeleton_horse.death |
subtitles.entity.skeleton_horse.death |
0.8 | 0.8-1.2 (Baby: 1.3-1.7) |
16 | |
Horse gallops | Friendly Creatures | While a skeleton horse is galloping | entity.horse.gallop |
subtitles.entity.horse.gallop |
Block-Dependent | Block-Dependent | 16 | |
Horse gallops | Friendly Creatures | While a skeleton horse is galloping on blocks in water | entity.skeleton_horse.gallop_water |
subtitles.entity.horse.gallop |
0.15 | 0.6-1.4 | 16 | |
Skeleton Horse hurts | Friendly Creatures | When a skeleton horse is damaged | entity.skeleton_horse.hurt |
subtitles.entity.skeleton_horse.hurt |
0.8 | 0.8-1.2 (Baby: 1.3-1.7) |
16 | |
Horse jumps | Friendly Creatures | When a skeleton horse begins a leap | entity.horse.jump |
subtitles.entity.horse.jump |
0.4 | 1.0 | 16 | |
None[sound 1] | Friendly Creatures | When a skeleton horse attempts to begin a leap in water | entity.skeleton_horse.jump_water |
None[sound 1] | 0.32 | 1.0 | 16 | |
Something fell | Friendly Creatures | When a skeleton horse falls from more than 1 block | entity.horse.land |
subtitles.entity.generic.big_fall |
0.4 | 1.0 | 16 | |
Skeleton Horse swims | Friendly Creatures | Randomly while a skeleton horse is moving through water | entity.skeleton_horse.swim |
subtitles.entity.skeleton_horse.swim |
[sound 2] | 0.6-1.4 | 16 | |
Footsteps | Friendly Creatures | While a skeleton horse is walking | entity.horse.step |
subtitles.generic.block.footsteps |
Block-Dependent | Block-Dependent | 16 | |
None[sound 3] | Friendly Creatures | While a skeleton horse is walking in water | entity.skeleton_horse.step_water |
None[sound 3] | 0.18 | 0.6-1.4 | 16 | |
Saddle equips | Friendly Creatures | When a saddle is equipped to a skeleton horse | entity.horse.saddle |
subtitles.entity.horse.saddle |
0.5 | 1.0 | 16 |
Bedrock Edition:
Sound | Source | Description | Resource location | Volume | Pitch |
---|---|---|---|---|---|
Friendly Creatures | Randomly | mob.horse.skeleton.idle |
0.8 | 0.8-1.2 (Baby: 1.3-1.7) | |
Friendly Creatures | Unused sound event[sound 1] | mob.horse.armor |
0.6 | 1.0 (Baby: 1.5) | |
Friendly Creatures | Unused sound event[sound 2] | mob.horse.armor |
1.0 | 0.8-1.2 (Baby: 1.3-1.7) | |
Friendly Creatures | Unused sound event | mob.horse.breath |
0.7 | 1.0 (Baby: 1.5) | |
Friendly Creatures | When a skeleton horse dies | mob.horse.skeleton.death |
0.8 | 0.8-1.2 (Baby: 1.3-1.7) | |
Friendly Creatures | While a skeleton horse is galloping while in air | mob.horse.gallop |
0.45 | 0.9-1.1 | |
Friendly Creatures | When a skeleton horse is damaged | mob.horse.skeleton.hit |
0.8 | 0.8-1.2 (Baby: 1.3-1.7) | |
Friendly Creatures | When a skeleton horse begins a leap | mob.horse.jump |
0.4 | 1.0 | |
Friendly Creatures | When a skeleton horse falls from more than 1 block | mob.horse.land |
0.4 | 1.0 (Baby: 1.5) | |
Friendly Creatures | While a skeleton horse is walking | mob.horse.soft |
0.45 | 0.9-1.1 | |
Friendly Creatures | While a skeleton horse is walking on wood[sound 3] or is being ridden | mob.horse.wood |
0.45 | 0.9-1.1 | |
Friendly Creatures | Unused sound event | mob.horse.leather |
0.6 | 1.0 |
- ↑ This sound event would occur if skeleton horses could have armor equipped.
- ↑ This sound event would occur if skeleton horses could have a chest equipped.
- ↑ Except for stems, Nether wood, cherry wood[upcoming: BE 1.20.0], and bamboo wood[upcoming: BE 1.20.0] due to MCPE-165012
Data values
ID
Java Edition:
Name | Identifier | Translation key |
---|---|---|
Skeleton Horse | skeleton_horse |
entity.minecraft.skeleton_horse |
Bedrock Edition:
Name | Identifier | Numeric ID | Translation key |
---|---|---|---|
Skeleton Horse | skeleton_horse |
26 |
entity.skeleton_horse.name |
Entity data
Skeleton horses have entity data associated with them that contain various properties.
Java Edition:
- Entity data
- SkeletonTrap: 1 or 0 (true/false) — true if the horse is a trapped skeleton horse. Does not affect horse type.
- SkeletonTrapTime: Incremented each tick when SkeletonTrap is set to 1. The horse automatically despawns when it reaches 18000 (15 minutes).
Bedrock Edition:
- See Bedrock Edition level format/Entity format.
Advancements
Icon | Advancement | In-game description | Parent | Actual requirements (if different) | Resource location |
---|---|---|---|---|---|
It Spreads |
Kill a mob near a Sculk Catalyst | Monster Hunter | Kill one of these 68 (70[upcoming: JE 1.20]) mobs near a sculk catalyst:
Mobs that drop no experience are ignored for this advancement. |
adventure/kill_mob_near_sculk_catalyst |
History
Java Edition | |||||
---|---|---|---|---|---|
4 April 2013 | Jeb hinted at adding horses when Minecraft hit 10,000,000 sales. | ||||
1.6.1 | 13w16a | ||||
The addition of skeleton horses, along with other horses, has been assisted by DrZhark (John Olarte), creator of the Mo’ Creatures mod, whose horses are a baseline for Minecraft’s horse models.[1] | |||||
Skeleton horses are not available yet without the use of third party commands. | |||||
13w21a | Added new GUI for horses, including skeleton horses; to control saddles, armor and inventories. | ||||
13w22a | Added new sound effects for skeleton horses. | ||||
1.7.2 | 13w36a | Skeleton horses are now available without third-party tools, with the introduction of the /summon command. |
|||
1.9 | 15w38a | ||||
There is a chance (depending on regional difficulty) that a lightning strike spawns a «skeleton trap» skeleton horse. | |||||
15w43a–44b | The drops of skeleton horses have been changed several times. The end result is that skeleton horses now always drop one bone, not affected by Looting. | ||||
1.10 | 16w20a | Added spawn eggs for skeleton horses. | |||
pre2 | The spawn eggs for skeleton horses have been removed. | ||||
1.11 | 16w32a | Horses now have separate IDs and the ID for skeleton horses has been changed to skeleton_horse .
|
|||
The spawn egg for skeleton horses has been re-added. | |||||
Skeleton trap horses’ chance to spawn during lightning strikes has been reduced to 1⁄5 of what it was. | |||||
16w38a | Skeleton horses now drop 0–2 of bones or rotten flesh, affected by Looting. | ||||
1.13 | 17w45a | ||||
17w46a | |||||
18w03a | |||||
18w19a | Skeleton horses now sink in water, due to being an undead mob. Zombie horses, curiously, do not.[2] | ||||
The player can now ride skeleton horses when underwater. | |||||
pre2 | The model of skeleton horses has been updated to fix serious Z-fighting, which has changed the model from |
||||
1.14 | 19w08a | ||||
1.16 | 20w09a | Skeleton horses can now be leashed.[4] | |||
1.19.4 | 23w03a | The texture of the skeleton horse has been changed. | |||
Pocket Edition Alpha | |||||
v0.15.0 | build 1 | ||||
Pocket Edition | |||||
1.1.0 | alpha 1.1.0.0 | The entity ID for skeleton horse has been changed from skeletonhorse to skeleton_horse . |
|||
Bedrock Edition | |||||
1.2.6 | beta 1.2.6.2 | ||||
1.5.0 | beta 1.5.0.0 | Skeleton horses can now be ridden underwater. | |||
1.8.0 | beta 1.8.0.8 | Skeleton horse foals now have a chance of being spawned using a spawn egg. | |||
1.10.0 | beta 1.10.0.3 | ||||
Legacy Console Edition | |||||
TU46 | CU36 | 1.38 | Patch 15 | ||
TU54 | CU44 | 1.52 | Patch 24 | 1.0.4 | |
TU57 | CU49 | 1.56 | Patch 27 | 1.0.7 | Skeleton horses can now be tamed and leashed. |
TU60 | CU51 | 1.64 | Patch 30 | ||
PlayStation 4 Edition | |||||
1.90 | |||||
New Nintendo 3DS Edition | |||||
0.1.0 |
Issues
Issues relating to «Skeleton horse» are maintained on the bug tracker. Report issues there.
Trivia
- Dr. Zhark appears in the credits after the End Poem as the creator of the horses, including skeleton horses.
- In Bedrock Edition, skeleton horses can be transported in a boat by riding the skeleton horse and jumping into the boat then dismounting (leaving the horse behind in the boat) and activating the boat from underneath/underwater. Attempting to activate the boat in order to pilot it from above results in the player being mounted on the horse again rather than being placed inside the boat to pilot it.
Gallery
Screenshots
-
A skeleton horse spawned in.
-
The four variations of skeleton traps using «Grumm» or «Dinnerbone» name tags.
-
Skeleton horses spawned from a trapped skeleton horse.
-
A player riding a skeleton horse, having killed the skeleton rider.
-
A player riding a skeleton horse underwater. It can run and jump.
In other media
See also
- Horse
- Donkey
- Mule
- Skeleton
References
- ↑ «Also big thanks to @DrZhark, the creator of Mo’ Creatures, that have assisted us to make it happen!» – @jeb_ (Jens Bergensten) on Twitter, April 4, 2013
- ↑ MC-129262
- ↑ MC-121832
- ↑ MC-166246 — resolved as «Fixed».
Добро пожаловать в новый пост, в котором мы вам объясним Все о лошадь скелет в Minecraft. Как и в других статьях такого типа, мы не упустим подробности об этом, так что сегодня вы уйдете отсюда с четким и кратким представлением по этому поводу, без лишних слов, давайте приступим.
Где найти лошадь-скелет в Minecraft?
Чтобы получить лошадь-скелет, должны быть соблюдены определенные погодные условия, получить этого друга не так просто, первое, что мы должны принять во внимание, это то, что это должно быть ночью в игре, в то же время мы должны быть в климат дождя с громом, должно быть, идет дождь, и мы должны быть на равнине Minecraft, эти три условия должны быть соблюдены, иначе, мы не сможем его найти, следующее, что мы должны сделать, это его искать, за этим больше нет никакой тайны, следует отметить, что без маунта мы не будем в состоянии справиться с этим, так что не забудьте свое крепление. Желательно идти хорошо экипированным, так как нам придется немного повоевать с всадниками, чтобы получить его, «глаз» нужно убивать только всадника-скелета, а не лошадь, иначе он умрет, а нас не будет в состоянии получить это.
Как приручить лошадь-скелет в Minecraft?
Вы можете быть заинтересованы
Когда дело доходит до приручения лошади-скелета, нет особой загадки, поскольку ее не нужно приручать, нам просто нужно залезть на нее и поставить седло, таким образом, у нас уже будет наш друг-скелет с нами. Сложная часть — бороться с ними, чтобы получить их.
Как назвать лошадь-скелет в Minecraft?
Чтобы дать имя лошади-скелету, используйте именную бирку, этот предмет необходим, чтобы дать имя вашей лошади-скелету, так же, как вы можете получить в сундуках производителей или заброшенных шахтах, тогда нам понадобится наковальня. Мы должны поместить ярлык внутри наковальни, а затем приступить к его переименованию. Как только это будет сделано, мы подходим к нашему скелету лошади и щелкаем левой кнопкой мыши, готово, мы уже дали ей имя. Стоит отметить, что это действие можно выполнить только один раз, если вы находитесь в режиме выживания.
Что ест лошадь-скелет? Minecraft?
En Minecraft лошадь-скелет нельзя кормить, этой опции не существует для этого друга, не беспокойтесь о том, что ваша лошадь-скелет голодает, потому что она ему не нужна. Его можно вылечить зельями мгновенного урона или стрелами мгновенного урона.
Как воспроизвести лошадей-скелетов в Minecraft?
Лошадей-скелетов нельзя разводить, они появляются на карте при определенных погодных условиях и кажутся уже прирученными, единственное, что потребуется, чтобы управлять ими, — это седло, если вы хотите лошадь этого типа, вам нужно будет посмотреть для себя из-за того, что воспроизвести их невозможно.
Лошадь-скелет в Майнкрафт 1.19 — это редкий моб, который есть лишь у нескольких игроков. Он считается одним из самых редких в игре, так как появляется только в определенных условиях. Более того, после успешного приручения они могут продемонстрировать уникальные качества, которыми не обладает ни одна другая лошадь. Однако получить одну из этих лошадей-скелетов — непростая задача.
Вы должны искать одного из них в определенных погодных условиях и даже отбиваться от нескольких враждебных мобов, чтобы взаимодействовать с ними. К сожалению, нет быстрого или простого способа их получить, так как вы также должны полагаться на удачу.
1) Поиск лошади-скелета во время грозы
Во-первых, вы должны понимать, что лошади-скелеты естественным образом появляются в обычном мире только во время грозы и ударов молнии . Это означает, что всякий раз, когда во время грозы происходит естественный удар молнии, существует небольшая вероятность появления лошади-скелета.
Вероятность появления редких мобов составляет от 0,75 до 1,5% в простом режиме, от 1,5 до 4% в обычном режиме и от 2,25 до 6,75% в сложном режиме. Это показывает, насколько редким может быть моб в игре.
2) Заранее подготовьтесь к ловушке для скелетов.
Вы должны немедленно подойти к лошади-скелету, так как она активирует ловушку для скелетов . Эта ловушка, по сути, вызывает еще один удар молнии, который превращает эту лошадь-скелет в четырех враждебных всадников-скелетов. Следовательно, подготовьтесь к бою, прежде чем приближаться к мобу.
В идеале вы должны подготовиться, прежде чем найти лошадь-скелет, поскольку она исчезнет, если ловушка не будет активирована более 15 минут.
3) Отбивайтесь от скелетов на лошадях-скелетах
После того, как ловушка активирована, вы должны сразиться со всеми четырьмя всадниками-скелетами. Однако, поскольку цель состоит в том, чтобы получить лошадей- скелетов , постарайтесь не убивать их во время боя. Как только скелет, едущий на лошади, умирает, последняя становится пассивной по отношению к вам.
Эти всадники-скелеты будут немного сложнее, чем обычные скелеты, поскольку у них будут зачарованные железные шлемы. Лучший способ — сосредоточиться на одном скелете за раз и уклоняться от других.
4) Приручить и покататься на лошадях-скелетах
Когда все всадники-скелеты умрут, в идеале у вас должно быть четыре пассивных лошади-скелета. Чтобы приручить мобов, накормите их пшеницей. Примечательно, что эти лошади могут носить седло в Java Edition.
Лошади-скелеты — одни из самых быстрых ездовых мобов в Майнкрафте. Они могут легко прыгать на несколько блоков в высоту и обладают бесконечной выносливостью. Хотя у них постоянно 15 сердец здоровья, последнее всегда наполовину, что означает, что это, по сути, лошадь-нежить.
Самым необычным аспектом этого моба является его способность ездить на подводных блоках. Кроме того, лошадь не получает никакого урона от слишком долгого нахождения под водой.
Просмотров:
113