Радиовышка
Радиовышка (Radio Tower) — это сюжетный остров в океане, после которого начинается второй этап игры.
Чтобы найти этот остров, нужно создать приёмник и 3 антенны.
Радиовышка внутри ничем не примечательна. Есть несколько ящиков и немного хлама и пластика. На самом верху вышки можно увидеть спойлер о том, что происходит (это часть сюжета), прочесть координаты следующего сюжетного острова, получить игрового персонажа Тала, а также, естественно, достижение.
Ресурсы
На радиовышке есть 5 ящиков с ресурсами. Два из них находятся на затопленных этажах под водой, два — в средней части вышки, и один в самой верхней комнате около антенн.
Помимо этого, в самой верхней комнате радиовышки можно обнаружить чертёж налобного фонаря, который окажется весьма кстати при прохождении следующего сюжетного острова.
Галерея
-
Игроки подплывают к радиовышке на рассвете
-
Ящик, найденный под лестницей на радиовышке
-
Радиовышка, заросшая зеленью
-
Заброшенная радиовышка
-
Радиовышка обросла растительностью
-
Ящик на радиовышке
-
Хлам на полке
-
Затопленные помещения
-
Осмотр первого этажа
Спойлеры
Вершина радиовышки.
-
Радиорубка
-
Что ждало игрока на вершине радиовышки в 9 версии игры
-
В 10 версии структура сюжета немного поменялась
Радиовышка в Рафте — это заброшенный остров. Это начало игровых квестов, где также находятся чертежи для последующих квестов. Добраться до Радиовышки — это первый и самый важный шаг на пути к завершению квестов. Поэтому в этом руководстве мы расскажем вам, как добраться до Радиовышки.
Как добраться до радиовышки
Для того чтобы добраться до радиовышки, вам в первую очередь понадобится приемник и антенны. Для изготовления приемника вам понадобится пластик, шарнир, доска и микросхема. Аналогично, для изготовления антенны вам понадобятся хлам, болт и микросхема.
Как только оба предмета будут изготовлены, вы должны поместить приемник и 3 антенны на один уровень выше. Для полной функциональности приемника вам также понадобится батарея.
Когда вы включите приемник, вы автоматически получите четырехзначный код в дневнике истории. Это, по сути, координаты Радиобашни. Настройте парус в направлении синей точки, появившейся на приемнике. Синяя точка — это местоположение радиовышки. Таким образом вы доберетесь до Радиобашни.
Радиовышка — это многоэтажный заброшенный остров с одним этажом под водой. Под водой водятся акулы, но если вы окажетесь поблизости от башни, они не станут вас атаковать.
Вы найдете множество ресурсов, таких как металлолом, пластик, стекло и т.д. На башне много ящиков и заброшенных вещей, таких как бочки и платформы, поэтому ищите вещи, которые можно использовать, чтобы забраться на самый верх.
Когда вы подниметесь в самую верхнюю комнату, вы найдете несколько записок и новый четырехзначный код. Этот четырехзначный код, который добавляется в ваш дневник, является чертежом для нового задания. В этом новом задании вам нужно изготовить фару. Подойдите к приемнику и вставьте новый код с помощью рычага и кнопок, чтобы узнать местоположение нового квеста.
Последнее обновление 05.01.2023
Raft — это игра на выживание, в которой игроки будут дрейфовать по морю, вынужденные полагаться на спасательные средства, чтобы остаться в живых. В своем путешествии люди будут натыкаться на острова, где они смогут найти ценные предметы, такие как еда и древесина.
Однако в Raft есть чем заняться, кроме бесцельного блуждания. Игроки могут узнать, какая катастрофа привела мир к такому состоянию, когда на горизонте нет ничего, кроме синего моря. Чтобы начать сюжетный режим в Raft, плотогоны должны сначала добраться до Радиобашни.
Как добраться до радиовышки в Raft
Чтобы добраться до радиовышки, игрокам необходимо иметь приемник. Этот предмет будет принимать радиосигналы и передавать их местоположение на экран (отмечено синим цветом) вместе с некоторыми близлежащими островами (отмечены зеленым цветом).
Как только приемник будет построен, у плотогонов появится новая запись в дневнике. Нажмите кнопку T, чтобы открыть ее, затем введите сгенерированные числа в машину (в журнале они отображаются как #XXXX, а XXXX — это требуемые числа). Должна появиться синяя точка, указывающая игрокам, куда им нужно идти.
После того как игроки подойдут к синей точке, издалека должна быть видна радиовышка. Она похожа на застрявший объект, поэтому ее трудно будет не заметить.
Как получить приемник
Чтобы получить и использовать приемник в Raft, игроки должны:
- Получить чертеж: Приемник из плавающих бочек
- Исследовать приемник, антенну и батарею в таблице исследований, вставив:
- Планка
- Пластик
- Микросхема
- Шарнир
- Хлам
- Болт
- Медный слиток
- Создайте один приемник, три антенны и одну батарею.
- Сделайте более высокий этаж на плоту. Приемник будет работать только в том случае, если его расположить хотя бы на один этаж выше фундамента.
- Создайте батарею и поместите ее на приемник. Теперь устройство можно включить, но еще не использовать. Не забудьте выключить устройство, как только игроки закончат его использовать, иначе батарея разрядится.
- Подготовьте места для антенн. Антенны не должны находиться слишком близко к приемнику или друг к другу. При включении приемник сообщит игрокам, какая антенна установлена неправильно.
- После завершения настройки запишите номера в журнал игроков. Приемник покажет синюю точку на экране, если цифры введены правильно.
Что можно найти на радиовышке в Raft
Помимо некоторых предметов спасения, наиболее важными предметами, которые игроки должны собрать на Радиовышке, являются:
- Чертеж: Налобный фонарь
- Чертеж: Утилизатор
- Новый персонаж: Тала
- Сюжетные примечания x5
Налобный фонарь — это экипируемый предмет, который может помочь игрокам в путешествии в темные глубины моря, Утилизатор — это машина, необходимая для изготовления мусорных кубов, а Тала — новый играбельный персонаж в игре.
Исследовав Радиобашню, рафтеры получат новый набор цифр, который приведет их к следующей локации — Васагатану.
The Radio Tower, also called the abandoned sea facility, is a location in Raft. It can only be reached using a Receiver.
Summary[]
It is a large facility built upon a small barren Island.
There are blueprints for the Head Lamp and the Recycler here. As of the Final Chapter, the player will also find the player character Tala at the top of the tower. Simply speak to her to unlock her. After speaking, she will fade out, leaving behind a glowing circle where you can speak to her again to repeat her activation dialogue.
The facility contains lootable Materials such as Scrap, Plastic, Glass, and Vine Goo, which do not require tools to gather. These Resources can also be found in large crates throughout the building. In the tower is a white board that reveals part of the game’s story. There are multiple floors, including one that is underwater. Beneath the building, the player may find regular underwater Materials as with other Islands. There are 5 notes in total.
Finding the Tower[]
- The first time a Receiver is turned on, the player is automatically given the first four-digit code on the Story journey.
- A Sail is usually sufficient to reach the tower, as it is coded to spawn in the direction the raft is moving. (if you have changed these numbers after placing the Receiver you can remove and replace the Receiver to have the location revealed again)
Navigating the Tower[]
- The tower is partially submerged in the ocean, and has multiple levels containing a variety of rooms in which an assortment of Materials such as Scrap, Plastic, and even a few Loot Boxes can be found.
- In the submerged parts, the Shark cannot follow the player into the rooms, but drowning can be a threat as swimming around in the rooms can become disorienting.
- The entire tower can be climbed, so look for barrels, platforms, and other objects that can be used to climb onto rooftops.
- At the top of the tower, the player will find a billboard that contains clues to the game’s lore and Utopia.
Blueprints[]
Blueprints available at this location are:
- Blueprint: Head Light
- Blueprint: Recycler
Notes[]
- «DECEMBER 12TH: …»
- «JANUARY: …»
- «Errm… FEBRUARY(?) …»
- «OWL’S RADIO NOTES: …»
- «People? …»
-02 August 2022
yoli
History[]
Early Access | |
---|---|
Update 10 | Radio Tower was reworked to be messier and the first location of the First Chapter. |
Update 1 | Radio Tower was added to the game. |
Initially, finding Radio Tower was meant to be the goal of the game. |
Gallery[]
-
Approaching the Abandoned Sea Facility
-
Boxes and other items that allow players to climb
-
A Screenshot of the Radio Tower
Environment | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Locations |
|
||||||||
Objects |
|
Raft: Radio Tower Walkthrough
Learn how to reach one of the first destinations.
Quick Links
- How To Craft A Receiver
- How To Get To The Radio Tower
- Navigating The Radio Tower
Beginning your journey in Raft, you’d be forgiven for thinking that your only real aim was to stave off shark attacks and to gather enough raw ingredients not to starve to death. While that’s not totally false, there is more here than meets the eye.
Dragging barrels to your raft and collecting their goods will eventually reward you with a blueprint for the receiver, and one for an antenna. This is when your adventure takes a welcome, more structured, turn.
How To Craft A Receiver
When you have both the receiver and antenna blueprints in your inventory, you can get started on adding them to your raft; you’ll need both items working correctly to find the first story mission. Once you pick up a blueprint, it is automatically added to your research table, learn it from there, and you’re good to go.
To construct a receiver you will need:
- 8 Plank
- 6 Plastic
- 2 Circuit Board
- 1 Hinge
- 1 Battery (in order to power the device)
To construct an antenna you will need:
- 4 Scrap
- 1 Circuit Board
- 1 Bolt
For the receiver to work correctly, you need to place it above sea level on your raft. It also only works in conjunction with three antennas, these also need to be placed at a higher elevation on your raft for it to function.
This is the first time you’re required to expand your raft if you hadn’t already. It might be worth taking some time to gather planks and plastic to spruce up your vessel and increase its surface area. You’re required to build some verticality to your raft here so keep that in mind when choosing how to expand your foundation.
When the receiver is on and functioning correctly, you’ll notice that it shows nearby points of interest on its display. The green dots are large islands (usually ones with trading posts) and the blue dots are story-critical locations. The display always shows dots in relation to the way the receiver is facing, so you’ll always know which way you ought to be drifting.
To the right of the display, you’ll notice a device with four digits. This isn’t going to be used right now, but for future reference, this is where you’ll input coordinates you find from story areas in order to figure out the next direction you need to be sailing.
Once you have a working receiver on your raft, you’ll see a blue dot some distance away. To ensure you make it there sometime this century, you’ll need to build a sail, if you haven’t already. This will nudge you in the right direction even if the wind isn’t always blowing in your favor.
Keeping active during this journey will put you in good stead for the extended trip, you will always want to be collecting the floating resources. It’s also not a bad idea to start thinking about building storage units if you haven’t already. You’re going to be picking up a lot of items very soon.
Try not to keep the receiver powered on the whole time you’re sailing as it will constantly be draining the battery, which can be difficult to craft this early in the story. Simply flip the receiver on and off at various intervals to make sure you’re still traveling in the right direction.
Eventually, you’ll notice a large structure in the distance. This is the radio tower.
Navigating The Radio Tower
Try and get your raft as close to the structure as possible, you don’t want to swim for too long with the shark on your tail. It’s also vital that you craft yourself a disposable anchor. If you don’t, there is a very real possibility of your raft floating away while you’re busy climbing to the summit.
Hop aboard and start making your way to the radar dish at the top. The jumping here isn’t too brain-taxing, there are plenty of crates and beams for you to carefully make your way across, and on two occasions you will have to make a jump to a broken staircase. Once you reach the top of the tower, there will be an NPC to speak to that unlocks them as a playable character and also the coordinates for your next destination.
On your way up, make sure you check each and every room that’s open to you. There are a lot of valuable resources here that you won’t be able to craft on your own just yet, and also a few interesting notes that start to flesh out the story.
At this point, you can get back on your raft and continue your search, but it may be worth your time to head below the waters and explore the rooms underneath first. While this isn’t essential to the story, the rooms house a fair amount of resources, and collecting them will save you time in the future. It’s worth noting that while the shark cannot follow you into the rooms, you can absolutely drown, so many sure you don’t get lost down there.
NEXT: Raft: The Best Mods